assertiviteitVinden uw medewerkers het vaak lastig om voor het bedrijf op te komen ten opzichte van uw klanten ? Voelen uw medewerkers op de klantendienst zich ongemakkelijk als ze de mening van het bedrijf moet beargumenteren bij lastige klanten of weten uw medewerkers op de boekhoudafdeling niet goed hoe ze slecht betalende klanten toch kunnen aanzetten om te betalen ? Gaan ze meningsverschillen of kritiek het liefst uit de weg?

Ontdek hoe je met meer zelfvertrouwen en overtuigingskracht ze in staat zijn om voor het bedrijf op te komen!

Assertief zijn is meer dan “nee-“zeggen, het is een manier om duidelijk te maken wat u denkt, voelt en wilt en dit met respect voor de andere. We gaan de deelnemers in onze assertiviteitstraining laten zien hoe ook zij op een eenvoudige manier kunnen opkomen voor zichzelf en toch de grenzen te bewaken. Hun communicatie is daarin een heel belangrijk onderdeel, maar nog belangrijker is om te onderzoeken wat hen weerhoudt om assertief op te treden. Door te focussen op persoonlijke situaties gaan ze met reële voorbereide mogelijke oplossingen naar huis.

 

Voorbeeld van tevreden klant: Belgacom